W roku szkolnym 2024/2025 w grupach najmłodszych (Tygryski, Pszczółki) oraz na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych z terapią ręki realizowany jest Ogólnopolski Projekt Edukacyjny ,,Gramy zmysłami”.
Głównym celem projektu jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci, tworzenie odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej.
Cele szczegółowe:
➔ Poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów;
➔ Wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci;
➔ Rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań;
➔ Stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych;
➔ Tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała;
➔ Współpraca nauczycieli i dzieci na terenie całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń.
Koordynatorzy na terenie placówki: Anna Kowalska, Agnieszka Gabryś Ilona Gębka


Pierwszym zadaniem projektowym były ,,Sensoryczne obrazy”.
Dzieci z grupy II , Pszczółek, stworzyły ,,Jesienne drzewo”, wykorzystując do tego zebrane na spacerze dary jesieni.





Dzieci eksperymentowały z darami jesieni, bawiły się i ćwiczyły z jesiennymi liśćmi i chustą animacyjną Klanzy.








LISTOPAD- SLIME
W listopadzie grupy ,,Pszczółki” oraz ,,Tygryski ” bawiły się masami plastycznymi, również takimi o cechach slime.
Dzieci bardzo chętnie ugniataly masy oraz tworzyły z nich różne kompozycje.
Do zabawy wykorzystały również hipopotama, ćwicząc umiejętność przeliczania.







GRUDZIEŃ- CIEPŁO, ZIMNO
W grudniu dzieci poznawały cechy wody, śniegu i lodu, rozpoznawały ciepłe i zimne substancje.
W ramach realizacji tego zadania dzieci tworzyły różne budowle ze śniegu, zrealizowały eksperyment z topniejącym śniegiem, poszukiwały i porównywały długość sopli i sprawdziły, co dzieje się z nim w dodatniej temperaturze.






















STYCZEŃ- SMAKOWITA SENSORYKA





















































LUTY – BRUDNE ZADANIE












